Bostadshyra standardmall allmänna villkor

Hej! Jag försöker spara ett hyresavtal för bostad, där hyresgästen har ansvar för det inre underhållet. Jag undrar varför det inte går att justera text i Allmänna villkor, där det står om underhåll? Jag kan givetvis skriva det under särskilda bestämmelser, men jag skulle ändå behöva justera viss text där för att det ska bli rätt.
Anna Strömdahl

Kommentarer

  • Hej,

    Eftersom avtalen är samförhandlade och utformade i form av formulär så går det inte att ändra den förtryckta texten. Om avsteg ska avtalas behöver det göras t.ex. under särskilda bestämmelser eller i en särskild bilaga.
    Johan Jurist