Blankett för hyresjustering

Har använt lokalhyreskontrakt 12A.2 för uthyrning av en lokal i en Brf. Hyran för kommande år ska nu justeras. Finns det någon lämplig tilläggsblankett för detta?

Kommentarer

  • Hej,

    Om ni är överens om villkoren för hyresjusteringen kan ett tilläggsavtal upprättas.Vi har inget särskilt formulär för detta men det går bra att skriva de nya villkoren och när de börjar gälla i en fritextbilaga.

    Om villkorsändringen ska föregås av en uppsägning, vilket många gånger är nödvändigt om parterna inte är överens i god tid innan uppsägning för villkorsändring senast måste ske, kan formulär nr 19 Uppsägning och meddelande - ändrade hyresvillkor - lokal användas.
    Johan Jurist