Blankett 19 - Uppsägning för villkorsändring

Hej,

Ang. "Erkännande". Är underskrift här att likställa med att godkänna de nya villkoren eller är det bara en bekräftelse på att uppsägningen är mottagen?
Emil Jonassen

Kommentarer

  • Hej,
    Erkännandet innerbär endast att hyresgästen bekräftar att denne mottagit handlingen.
    Johan Jurist
  • Tack för svar. Hur godkänner hyresgästen de nya villkoren om alternativ 2 är ikryssat med fritext?
    Emil Jonassen
  • Hej,

    Det finns olika sätt som hyresgästen kan acceptera erbjudandet men skriftligt accept är att föredra. Vanlitgvis upprättas dessutom ett tilläggsavtal till hyresavtalet med de nya villkoren som undertecknas av parterna. På så sätt blir det lättare att se  vilka villkor som gäller för hyresavtalet.
    Johan Jurist