Bilaga

Har med bilaga Index-klausul. Vill använda samma bilaga i driftskostnadsklausulen. Där man fyller i "Ändring av de fasta hyrestilläggen sker i enlighet med bifogad indexklausul". Då skapar systemet automatiskt en ny index-bilaga. Hur gör man för att använda samma index-bilaga i både huvudavtal samt driftskostnadsklausulen?

Kommentarer

  • Hej,

    Skälet till att en ny bilaga skapas är sannolikt att du använt indexklausulen 6E i huvudavtalet. Den klausulen är inte tänkt att användas med fasta hyrestillägg och är därför inte valbar bilaga till driftskostnadsklausulen. Om du använder formulär 6F istället kan du hänvisa till den i båda formulären.
    Johan Jurist
  • OK, då testar vi det. Hur gör man för att själv numrera om bilagorna?
  • Hej,
    Bilagorna kan flyttas om i listan till höger och får på så sätt nya nummer enligt den ordning de ligger i. Det går även att lägga till platshållare om ett bilagenummer behöver läggas till för en bilaga som ska läggas till senare. Det går emellertid inte att själva bestämma vilka nummer bilagorna ska ha om man inte vill använda vår numrering. Vi kommer dock utveckla sådan funktionalitet framöver.
    Johan Jurist