Betalning av hyresavtal

Jag förstår inte riktigt hur kostnaden tas ut.
Jag har enligt er utnyttjat 23 av 25 avtal men jag har bara 6 st avslutade ärenden som är skarpmarkerad o 3 st som står under alla ärenden. Är kostnaden lika stor för varje bilaga som för själva avtalet?
Maria Kihlstedt

Kommentarer

  • Hej,

    Abonnemanget belastas först när ett ärende skarpmarkeras. När du upprättar ett utkast belastas abonnemanget inte. Antalet dokument i abonnemanget avser emellertid antal formulär som du kan använda. Formulär med markeringen "kostnadsfri" och egna uppladdade bilagor belastar inte saldot i abonnemanget.
    Skälet till att vi räknar varje formulär istället för ärende är för att det ska bli en rimlig kostnadsfördelning. Om vi skulle ta betalt per ärende skulle kortare avtal, såsom bostadsavtal och garage där man inte lägger till bilagor bli väldigt dyra i förhållande till vår arbetsinsats för att hålla formulären och systemet uppdaterade.

    Läs mer om våra abonnemang här: https://www.fastighetsagarna.se/tjanster/dokument/priser-och-abonnemang-fastighetsagarna-dokument/
    Johan Jurist