Arbeta i systemet

På vårt företag så brukar vi vara ett par stycken, ibland tre, som jobbar med att upprätta avtal. Då har vi behov av att meddela varandra vad status är på vissa områden som var och en av oss har att jobba med. Sedan kan det dyka upp frågor under arbetets gång som man vill ha bevakning på. Sedan skall den som skall skriva under avtalet även läsa igenom och har sina frågor och funderingar. Om det blir som i vårt fall att vi ibland håller igång 7-10 avtal samtidigt i draftläge så blir det en omständlig procedur. Det hade varit idealiskt om det kunnde finnas en kommentarsfunktion till varje ärende där man skriva in de bevakningsområden som man har. En variant hade varit att ha det som i granska-funktionen i Word där man kan skriva sina riktade kommentarer. Om man inte vill göra det mindre häftigt så kan det fungera med en kommentarssida där man kan lägga in sina kommentarer som ligger vid sidan om avtalet men i samma ärende. Vi har testat med att lägga en separat bilaga för detta men det blev inget bra eftersom det ibland blev rörigt med bilagenumrering när man vill numrera egna dokument.
Christian

Kommentarer

  • Hej!

    Tyvärr ingen funktion vi har i Fastighetsägarna Dokument, det låter som ni bör kika på ett fastighetssystem. Klick på länken nedan så hittar ni längre ner sidan de systemleverantörer som API kopplar Fastighetsägarna Dokument.
    https://www.fastighetsagarna.se/tjanster/dokument/

    Hälsningar
    Katja Marknadsansvarig