Ändringar i bostadsrättslagen från och med den 1 januari 2024

När kommer ni att uppdatera era "Mönster-stadgarna" så att ändringarna från 1 januari 2024 finns med?
Kerstin Blom Bokliden, Brf Atlantis medlemsnummer 12153

Kommentarer

  • Hej,

    Ändringarna i bostadsrättslagen som träder i kraft 1 januari 2024 berör endast den ekonomiska planen och föranleder inte några ändringar i mönsterstadgarna.

    Däremot förbereds just nu ett förslag som innebär att bostadsrättsföreningar ska kunna hålla helt digitala stämmor. Förslaget har ännu inte beslutats av riksdagen men kommer sannolikt träda i kraft 1 januari 2024. Vi kommer arbeta med mönsterstadgarna under hösten och eventuell uppdaterad version kommer finnas tillgänglig efter att riksdagsbeslut fattats.
    Johan Jurist