Ägarlägenhet

Hej,  vilken engelsk mall ska jag använda om jag vill hyra ut min ägarlägenhet? Dert är ju inte en bostadsrätt men ochsåinte ett hus.

Mvh Fredrik

Kommentarer

  • Hej,

    Vårt hyreskontrakt för bostadslägenhet, formulär 10A, är anpassat för uthyrning av lägenhet. I första hand är dock avtalet tänkt för uthyrning som inte omfattas av privatuthyrningslagen (lag (2012:978) om uthyrning av egen bostad). Det innebär t.ex. att avsnittet om hyrestid och uppsägning inte tar hänsyn till de regler som gäller för privatuthyrning.
    Johan Jurist