97 Överenskommelse om överlåtelse

Formuläret överenskommelse om överlåtelse (97) används när ett hyresavtal överlåts till ny hyresgäst. Formuläret ersätter det avsnitt om överlåtelse som fanns i tidigare versioner av i lokalhyreskontraktet (12B.3).
Johan Jurist

Kommentarer

  • Hej,
    Var hittar jagFormuläret överenskommelse om överlåtelse?
    Mvh
    Elias
  • Hej Eliasi,

    Tack för din fråga!

    Ni kan hitta formuläret i vår portal - Fastighetsägarna Dokument.

    Portalen finns på vår hemsida, ni kan använda denna länk - https://www.fastighetsagarna.se/tjanster/dokument/
    Om ni inte redan har ett konto så kan ni enkelt skapa ett via samma länk.

    Väl inne i portalen så trycker ni på Nytt ärende, till vänster har ni en rullista där ni kan hitta formuläret ni söker.

    Ha en fin dag!
    Support Fastighetsägarna Dokument