66 Hyresavtal avseende basstation och antenn för mobiltelefon

Formuläret används för att reglera förhållandet mellan en fastighetsägare och en operatör som bedriver en verksamhet som innefattar ett mobilnät och som vill etablera en anläggning för mobiltelefoni inom den aktuella fastigheten. Formuläret ger bland annat operatören rätt att etablera en anläggning och ta i anspråk det utrymme som krävs för installationen. Kontraktet är framförhandlat med SABO.

Johan Jurist