Vad kan jag som hyresgäst tänka på vid eldningsförbud?

Har ni information om vad som gäller vid eldningsförbud som ni kan dela med er av?
Daniel

Kommentarer

  • Hej Daniel,

    Vid extrem torka och varmt väder kan det råda totalt eldningsförbud för att spridningsrisken vid eventuell brand är mycket stor. Vad det innebär kan vara olika beroende på hur Länsstyrelsen bedömer rådande situation.

    För att hålla dig uppdaterad på vad som gäller just nu och vad du som kommuninvånare ska tänka på, läs mer på Räddningstjänsten Väst. På deras hemsida kan du även läsa dagsfärska prognoser om brandrisk och få många värdefulla tips.

    Avser du ändå att grilla på uteplats eller balkong är det enbart elgrill som är tillåtet.

    Ha en bra dag!
    Charlotte