Hur fungerar självdoseringen i tvättstugan på Ljungholmsvägen?

Hej
Undrar gällande tvättmedel i tvättstugorna på Ljungholmsvägen - vet att de är fördoserade med både tvättmedel och sköljmedel MEN ser att flera hyresgäster lägger i eget tvättmedel mm när de tvättar, är det tillåtet?
Vitsen med ert system är ju att det är allergivänliga medel och om man är känslig och andra använder eget tvättmedel kan det ju bli fel.
Hur fungerar det egentligen?
Boende på Ljungholmsvägen 30F
Carina
Carina Lindholm

Kommentarer

  • Hej Carina,

    Tack för att du hör av dig till oss.

    Det stämmer att tvättmaskinerna på Ljungholmsvägen är självdoserande och att man inte ska tillsätta tvättmedel eller sköljmedel när man tvättar.

    Önskar dig en bra dag!
    Charlotte
  • Men kan man inte göra något åt de som nu använder eget tvättmedel i maskinerna? Ofta man får rengöra extra för det ligger tvättpulver i trumman.
    Carina Lindholm
  • Hej
    Jo det vet jag men vad gäller när en hyresgäst använder eget tvättmedel i maskinerna?

    Carina Lindholm
  • Hej Carina,

    Vi har nyligen satt upp skyltar vid alla tvättmaskiner på Ljungholmsvägen med en instruktion om att inte använda eget tvätt- eller skälvmedel. Om denna saknas i din tvättstuga så gör gärna en Serviceanmälan till oss så kommer vi dit och sätter upp en ny. 😊

    Vi har även planerat in att informera i vårt kommande nyhetsbrev om vad som gäller när man använder en självdoserande tvättmaskin.

    Önskar dig en bra dag!
    Charlotte
  • Hej igen
    Kollar detta när jag tvättar denna veckan.

    Ha en go dag
    Carina Lindholm
  • Hej igen
    Kollade i tvättstugan idag men kan inte se några skyltar som säger "Använd inte eget tvättmedel"
    Carina Lindholm
  • Hej Carina,

    Tack för din hjälp!

    Då ska vi se till att informationen kommer upp som en skylt i tvättstugan på din adress.

    Ha en bra dag.
    Charlotte
  • Hi Carina mitt stambla eller prika, fungira inte ,va ska jag göra? Hälsningar Omar issa ,jag bor ormvråksvägen 24

    Omar issa
  • Hej Omar,

    Om din tagg/bricka inte fungerar så kan du göra en Serviceanmälan på Mina sidor eller ringa till oss på 0346-886600, tonval 2 så hjälper vi dig.

    Ha en bra dag!
    Charlotte