Kan vi börja tvätta på natten för att spara el?

Undrar om man får tvätta på natten nu när elen är så dyr.
Else

Kommentarer

  • Hej Else,

    Vi kommer inte börja att erbjuda tvättider nattetid då det stör de som bor nära våra tvättstugor.

    För att spara på energin rekommenderar vi att tvätta fulla maskiner och enbart torktumla om det är nödvändigt, annars låt tvätten torka på torkställ.

    Ha en bra dag!
    Charlotte
  • Har tvättmaskin i lägenheten
    Else johansson
  • Hej Else,

    Även om man har tvättmaskin/torktumlare i sin lägenhet så kan det vara störande för nattsömnen för dina grannar.
    Vi rekommenderar som sagt att tvätta fulla maskiner och gärna sänka till lägre tvättemperatur.

    Ha en bra dag!
    Charlotte