Kan ni förbjuda rökning i alla era fastigheter?

Hej, är det inte dags att förbjuda rökning på balkonger, uteplatser och innergårdar nu?
Går ju inte att sitta ute pga att en granne röker!
Har man dörr eller fönster öppet så drar ju röken även in i lägenheten! Mycket trist.
Har ni planer på rökförbud?

Håkan

Kommentarer

  • Hej Håkan,

    Vi har svarat på en liknande fråga sedan tidigare, du kan läsa den här:
    Rökning på balkong eller uteplats

    Vi har inte möjlighet till några sådana förbud i våra befintliga fastigheter men man ska alltid komma ihåg att visa hänsyn till sina grannar.

    Hoppas du får en fin dag!
    Charlotte
  • Förstår att ni inte kan förbjuda i nuläget.Dock måste ni ju kunna jobba för det.
    Finns exempel på stora fastighetsägare som förbjudit rökningen!
    Kanske rökruta på bostadsområdet?

    Vem tar såna här beslut?
    Vem kan jag kontakta för att föreslå förändring?

    Mvh
    Håkan
  • Hej Håkan,

    Tack för bra idéer!

    Vi arbetar ständigt mot målet om trivsamma miljöer i och kring våra fastigheter tillsammans med våra hyresgäster som också har ett stort ansvar i att visa varandra hänsyn.

    I alla våra nybyggda fastigheter så som kvarteret Svärdet på Torggatan, Marknadsvägen i Ullared och våra 3 nya fastigheter på Tröingeberg har vi en rökfri miljö inne och ute. Det kommer vi fortsätta med i alla våra nya fastigheter framöver också.

    Du får gärna skicka dina förslag och synpunkter till info@fabo.se så förmedlar jag de vidare inom Fabo.

    Hoppas du får en fin dag i solen idag!
    Charlotte