Får vi nya persienner vid fönsterbyte?

Får man nya persienner i lägenheten efter fönsterbyte av alla fönstren i lägenheten?
Thomas

Kommentarer

  • Hej Thomas,

    Persienner är inte något som tillhör lägenheten utan de tillhör kontraktsinnehavaren. Ibland kan man överlåta persienner till nästkommande hyresgäst om inflyttande och utflyttande hyresgäst är överens om det.

    Vid fönsterbyte kan du som hyresgäst själv köpa persienner som också tillhör dig och du har möjlighet att ta dessa med dig om du skulle flytta. Persienner är alltså inte något som ingår i din lägenhet och vi ersätter inte med nya vid fönsterbyte.

    Ha en bra dag!
    Charlotte