Bokat besök hos mig, behöver jag vara orolig?

Hej.

Jag har ett bokat besök med er för kontroll i min lägenhet men jag är orolig för smittspridning i och med coronaviruset. Vad har ni för riktlinjer?
Matteus (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hejsan Matteus,

    Om någon i vår personal är minsta lilla sjuk ska de stanna hemma från arbetet och inte arbeta. Den uppmaningen har samtlig personal fått och det är något som all personal är medveten om.

    Vid besök i bostäder tar vi kontakt med hyresgästen för att säkerställa smittorisk. När vi åtgärdar exempelvis en serviceanmälan, ber vi dig som hyresgäst att vistas i ett annat rum eller allra helst utanför lägenheten för att minska smittorisken.

    Vår personal kommer inte att beröra hyresgäster, exempelvis med handhälsning. Vi kommer att hålla avstånd till hyresgäster vi möter på området. Vi uppmanar alla hyresgäster att göra likadant.

    Ha en bra dag!
    Charlotte