Kommer ni att erbjuda parkering till lägenheterna i Skogstorp?

Jag är intresserad av era nya lägenheter i Skogstorp men undrar över parkeringsmöjligheter. Hur kommer det att se ut?
Adde

Kommentarer

  • Hej Adde,

    Kul att höra att du är intresserad av våra nya lägenheter i Skogstorp.

    Det kommer att finnas 14 st parkeringsplatser samt 2 st parkeringsplatser för rörelsehindrade.

    Ha en bra dag!

    Charlotte
  • Hej,

    14 stycken ordinarie parkeringsplatser med 2 parkeringsplatser för rörelsehindrade. Under förutsättning att hushållen har minst en bil så räcker antalet platser alltså inte till? Var i närheten  av fastigheterna finns lämplig plats att ställa en bil om parkeringen är full?

    Kommer någon av de ordinarie 14 platserna att ha möjlighet för att ladda en elbil?
    Robert
  • Hej Robert,

    Det stämmer att det är 14 parkeringsplatser fördelat på 17 lägenheter och det är helt enligt den parkeringsnorm som finns i Falkenbergs kommun. I området i övrigt gäller de parkeringsregler som finns framtagna för tätbebyggt område i Falkenbergs kommun. Du kan läsa mer om det på deras hemsida.

    Vi kommer erbjuda parkeringstillstånd som kan tecknas ett per lägenhet och man parkerar sedan där det finns ledig plats. Oftast parkerar inte alla sina bilar samtidigt så det i regel alltid finns plats. Detta fungerar bra på flera av våra andra nybyggda områden.

    Gällande elbilsladdning så förbereds parkeringen för den möjligheten, likt alla våra nybyggen de senaste åren, men det är inget som kommer kopplas in i dagsläget.

    Önskar dig en bra dag!
    Charlotte