Kommer jag som hyresgäst stå för de skador som eventuellt upptäcks vid avsyningen?

Patrik

Kommentarer

  • Hej Patrik,

    Nej, avsyningen* är för att du som hyresgäst inte ska bli skyldig till en eventuell skada som entreprenören orsaka i samband med renoveringen. Om du som hyresgäst orsakat en skada åtgärdas det vid avflyttning om skadan inte är akut, då bedöms även din skyldighet att ersätta.

    *Avsyning innebär att man kontrollerar lägenhetens skick.

    Ha en bra dag!
    Charlotte