Jag har haft inbrott i mitt förråd - vad ska jag göra nu?

Hej.
Jag har upptäckt att någon har gjort inbrott i mitt förråd. Vad ska jag göra nu?
Maria

Kommentarer

  • Hej,

    Verkligen tråkigt att höra att du blivit utsatt för ett inbrott i ditt förråd. Vi har tagit fram en kort checklista med råd om vad du ska göra nu.

    1. Polisanmäl direkt för att inte spår från brottsplatsen ska försvinna. Du kan anmäla via Polisens hemsida, telefon 114 14 eller genom att besöka en polisstation. Om du blir utsatt för ett pågående brott ring 112.

    2. Kontakta Fabo genom att göra en Serviceanmälan på Mina sidor eller via telefon på 0346-886600, tonval 2.

    3. Rör inget på brottsplatsen innan polisen varit på plats för att inte förstöra några bevis så som DNA, fotspår, fingeravtryck osv.

    4. Kontakta ditt försäkringsbolag och gör en skadeanmälan. Du kommer behöva fylla i diarienumret från din polisanmälan så tänk på att ha den tillhanda.

    Hoppas dessa tipsen hjälpt dig. Ha en bra dag!
    Charlotte