Ingår tv och internet i min hyra?

Jag ska snart flytta in i min lägenhet och undrar om tv och internet ingår i min hyra?
Michaela

Kommentarer

  • Hejsan Michaela!

    Va kul att höra att du ska flytta till våra bostäder!

    Det finns alltid en basutbud av tv-kanaler som ingår i din hyra genom Telia, de fria kanalerna. Du kan själv välja att utöka utbudet genom att köpa till ytterligare kanaler.
    Gällande internet erbjuder vi Öppen Fiber i alla våra fastigheter och du kan själv välja vilken leverantör du önskar och abonnemang. Kika in på Bredbandwebben - där kan du enkelt se vilka leverantörer som erbjuder internet på din adress.

    Klicka gärna på dokumentet nedan för att läsa mer om tjänsterna som ingår och hur man aktiverar dem.

    Ha det fint!
    Charlotte
    (Uppdaterad )
  • Hej,

    Ett annat bra tips är att kolla upp vilken typ av bredbandsuttag du har i lägenheten så att du ser vilket utbud du har tillgång till. Hittade denna sida när jag hjälpte min mor installera sin uppkoppling: https://www.konsumentguiden.se/telekom/bredband/#vad-har-vi-for-uttag-till-bredbandet-egentligen

    Hoppas det kommer till användning.
    /Eva
    Eva
  • Hej Eva,

    Vilket bra tips du delar med dig av! 😀 Stort tack, jag är helt säker på att många hyresgäster kommer att få glädje av det.

    Ha en riktigt bra dag trots den isande kylan 😊
    Charlotte
  • Hej,

    jag tyckte tipset ovan var väldigt bra. Själv hade jag svårt att få riktigt bra uppkoppling i mitt wifi i lägenheten och hittade denna sida som gav bra tips för hur jag kunde förbättra mitt wifi enkelt. Nu fungerar det mycket bättre hos mig i alla fall.
    <a href="https://www.konsument.se/bredband/#hur_kan_jag_forbattra_mitt_wifi">https://www.konsument.se/bredband/#hur_kan_jag_forbattra_mitt_wifi</a>

    Kanske någon mer som har nytta av det?

    /Monika
    Monika
  • Hej Monika,

    Va kul att höra att tipsen hjälpte dig och stort tack för att du också tipsar!

    Ha en bra dag.
    Charlotte
  • Kan tipsa om www.bredbandsval.se. Där kan man se vilka uttag man har (inte bara Telias fiber som på bredbandswebben) utan att vara på plats. Genom att söka på en adress så får man reda på vad man kan få för internet och tv-paket, vilken typ av internetanslutning det är och vad alla olika operatörer tar per månad.

    När jag fick problem med routern hjälpte denna artikel mig mycket senast:https://www.bredbandsval.se/bredband/koppla-in-router-fiber

    Bara ett tips!
    Gunnar
  • Hej Gunnar,

    Stort tack för dina tips!

    Ha en riktigt bra dag.
    Charlotte