Hur varmt får det vara i min lägenhet?

Hej. Det är så varmt ute och det blir väldigt varmt i min lägenhet. Kan ni göra något åt detta?
Bengan

Kommentarer

  • Hej Bengan,

    Temperaturen i din lägenhet bör inte överstiga 26 grader på sommaren men vissa toppar på 28 grader är okej beroende på utomhustemperaturen. 🌞

    Vid extremväder med långa perioder av hög värme är det oundvikligt att det blir höga temperaturer inne i lägenheten. Det bästa i de fallen är att stänga ute värmen men rullgardiner, persienner och stängda fönster och dörrar. Vädra på kväll och natt när det är svalare väder ute.

    Vi har fler tips för en svalare inomhusmiljö på vår hemsida.

    Ha en bra dag!
    Charlotte