Hur ställer jag mig i kö för en lägenhet på kv. Trädgården?

Hej. När renoveringen är klar för kv. Trädgården kan jag söka en lägenhet där via vanliga bostadskön då?
Charlotte

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Trädgårdens trygghetslägenheter förväntas vara klara för erbjudande i februari 2025. Kön till lägenheterna öppnar i februari 2024, ett år innan.

    För att ställa dig i kö till en trygghetslägenhet på kv. Trädgården så kontaktar du Kontaktcenter på Falkenbergs kommun, 0346-886000, då de kommer sköta all uthyrning av dessa lägenheter.

    För att bli aktuell för en trygghetslägenhet behöver den enskilde uppfylla följande kriterier:
    • Vara är över 70 år
    • Vara folkbokförd i Falkenbergs kommun
    • Därtill har den som är beviljad omsorgsinsatser från hemtjänsten förtur
    Du kan läsa mer på kommunens hemsida om Trygghetboenden.

    Önskar dig en bra dag!

    Charlotte