Hur snart kan jag anmäla intresse på annan bostad?

Hej!

Jag flyttade in i en hyresrätt hos er 1 april, men jag vill gärna byta bostad inom kort. När jag vill anmäla intresse på era andra lägenheter står det "ditt kontrakt har gällt för kort tid".

Hur länge behöver mitt kontrakt gälla för att jag ska få anmäla intresse på en annan lägenhet?

Mvh
Alexander

Kommentarer

  • Hej Alexander,

    Tack för att du hör av dig till oss.

    Ditt kontrakt hos oss behöver löpa under 12 månader innan du kan söka annan bostad hos oss.

    Önskar dig en bra dag!
    Charlotte
  • Om jag avslutar mitt avtal nu då. Kan jag söka annan bostad direkt då? Eller behöver jag vänta tills uppsägningen gått ut?
    Alexander Karlsson
  • Hejsan,

    Du är fortsatt spärrad för en ny bostad under 12 månader från att du signerade ditt kontrakt, även om du skulle säga upp det.

    Ha en bra dag!
    Charlotte