Hur kommer renoveringen gå tillväga i min lägenhet?

Charlotte

Kommentarer

  • Hejsan,

    Renoveringen sker per trapphus och genomförs med kvarboende, alltså att du som hyresgäst kommer bo kvar i lägenheten medan renoveringen pågår. Vanligtvis sker renoveringen i ett trapphus parallellt med ytterligare två trapphus. Varje entreprenör kommer ha legitimation i form av en ID bricka, så du kan vara trygga med vilka personer som går in i lägenheten. Vi kommer även byta lås i er lägenhet, detta gör att man måste logga in sig i er lägenhet för att kunna arbeta. Detta är för att endast behöriga ska komma in och vi kan även spåra vem som varit inne i eran lägenhet om något skulle hända. Arbetet i er lägenhet kommer att ske dagtid mellan 07:00-17:00.

    Det kommer inte att vara möjligt att använda toalett eller kök i din lägenhet under renoveringen. Därför kommer vi att se till att det finns toalett- och duschmöjligheter på gården.

    Det kommer att ske en syn av er lägenhet innan vi påbörjar renoveringen för att veta hur den ser ut.

    Ha en bra dag.
    Charlotte