Får man grilla på balkongen?

Jag undrar om man får grilla på sin balkong?
Britt

Kommentarer

  • Hejsan Britt!

    Visst blir man sugen på att grilla när våren och sommaren närmar sig.

    Det finns grillplatser runt om på våra områden och de kan ni givetvis använda. Här kan du läsa mer om var de finns. Var finns era grillplatser? 😊

    Det är inte tillåtet att grilla på balkongen eller uteplatsen med öppen eld, kol eller med gas på grund av att hänsyn till grannarna måste visas och det finns risk för brand däremot går det bra att använda el-grill under ansvar samt med hänsyn till grannar. Vill man tända gasol eller kolgrillar får ni förflytta er bort från husen, minst 10 meter, till lämpliga platser där grillning med öppen låga inte kan utgöra någon fara eller vara störande för era grannar.

    Ha en bra dag!
    Charlotte
    (Uppdaterad )