Var finns era grillplatser?

Hej
Bor i lägenhet hos er och vet att det finns grillplatser på era områden. Vilka har de och var finns de? Tack!
Christian

Kommentarer

  • Hej,

    Det stämmer att vi har "fasta" grillplatser ute på våra områden. De får man som boende hos oss gärna låna.

    De finns på:
    • Ginstvägen i Skogstorp, mellan gård 2 och 3
    • Utmarksvägen 1 på Östra gärdet, vid fotbollsplanen
    • Västgötavägen 13 på Västra gärdet, vid gungorna
    • Ängsstigen / Hjortvägen på Hjortsberg
    • Turbingränd på Hertings gård
    • Rönnåsvägen i Ljungby
    • Tröingebergsvägen / Bergåsavägen på Tröingeberg
    • Trädgårdsgatan 23-25 i Slöinge
    • Rådmansgatan 31 på Herting
    • Allévägen 27-29 / Hertings allé 3-5 på Herting, Grillstuga genom Hyresgästföreningen
    • Vegagatan / Strandridaregatan på Västra gärdet, Grillstuga genom Hyresgästföreningen
    Ha en riktigt fin sommar!
    Charlotte
    (Uppdaterad )
  • Hej!
    Tyvärr är grillplatsen på Ängsstigen/Hjortvägen fortfarande inte iordningställd efter tidigare löfte.
    Randolph Stenlund
  • Hej Randolph,

    Jag tar din information vidare till vår Fastighetsservice och skapar en Serviceanmälan på ärendet. Tack för din information!

    Ha en bra dag!
    Charlotte
  • Hej!
    Jag undrar om det tillåtet att grilla på förskolan som finns en grillplats, till exempel kristinaslättsförskolan.
    Hör av dig gärna
    Hälsningar /Samah
    Samah Subhia
  • Tycker infon /regler om avstånd minst 10 meter från huset  med kolgrill /gasolgrill ska gå ut till alla hyresgäster med lapp i brevlåda tex . Då det inte följs speciellt bra och just de nyinflyttade behöver få veta vad som gäller. Mer och tydligare info skulle behövas.

    Camilla
  • Hejsan,

    Vi lämnar ut vår Boskola till alla nyinflyttade hyresgäster och har broschyren tillgänglig på vår hemsida tillsammans med en digital Boskola där det finns information gällande grillning vid våra fastigheter. Vi har även delat informationen om grillning på våra sociala medier och i de fall det behövs eller inte efterlevs får vi informera till specifika fastigheter.

    Att skicka ut brev i pappersform till alla våra hyresgäster skulle göra en stor påverkan på vår miljö och vi vill därför helst kommunicera digitalt, bland annat med vårt alldeles nya nyhetsbrev!

    Gällande frågan om att grilla på skolans område återkommer jag med svar.

    Ha en bra dag!
    Charlotte
  • Hej
    Vi har ej någon grillplats och 10 m från huset fungerar ej!
    Elgrill kan jag inte heller använda då eluttag ej finns heller!
    Bor i Glommen
    Monica
  • Hejsan Monica,

    För att använda en el-grill på din balkong eller uteplats behövs nästan alltid en förlängningskabel så att du kan starta din grill på uteplatsen då tillverkaren av e-lgrill oftast inte använder långa kablar vid tillverkningen. Förlängningskablar säljs på de flesta byggvaruhus i flera olika varianter och är enkla att få tag på.

    Grilla säkert i sommar!
    Charlotte
  • Hej
    Jag vill inte ha någon kabel liggande utan önskar ett uttag på baksidan! Kan jag installera det själv eller hjälper Fabo till med det?
    Monica
  • Hej Monica,

    Skapa en Serviceanmälan på Mina sidor med ditt önskemål så kommer du få svar och hjälp om vi kan gå vidare med din önskan i just din fastighet.

    Ha en bra dag!
    Charlotte
  • Hej bor i lägenheten på torggatan 8 b falkenberg kan man använda en el-grill att grilla mvh
    iba
  • Hej,

    Du kan läsa mer om vad som gäller på din uteplats och vad du ska tänka på innan du börjar grilla. Klicka på frågan! 👉 Får man grilla på balkongen?

    Ha en bra dag!
    Charlotte
  • Hej,

    Gällande frågan om man får grilla på förskolornas grillplatser som tillhör Falkenbergs kommun så är svaret vi fått av kommunen att det inte är tillåtet.

    Grilla gärna på våra grillplatser nu när det fina vädret kommit till oss!
    Charlotte
  • Gäller grillförbudet även för "radhus"lägenhet med stor uteplats som bara har en granne på en sida? Jag har aldrig hört nått om det genom åren jag har grillat.
    Alex
  • Hej Alex,

    Tack för att du frågar. Ja, det gäller alla våra fastigheter pga brandrisk. Men om du går ca 10 meter från fastigheten så går det bra att fortsätta använda kolgrill.

    Ha en bra dag!
    Charlotte
  • Guldstjärna. Nu är grillplatsen på Hjortvägen/Ängsstigen fixad.

    Randolph Stenlund
  • Tack för bilden Randolph. Det ser riktigt trevligt ut att gilla hos er på Hjortvägen/Ängstigen! 😀
    Charlotte