Får jag lov att anlägga staket vid min nybyggda lägenhet?

Hej,
Jag bor på Trombonvägen och jag vill sätta upp ett staket runt min uteplats. Får jag lov att göra det eller måste jag ansöka om det någon stans?
Maria

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Tack för din fråga.

    Den adress som du bor på tillhör en av våra nyproduktioner. Vi har nolltolerans mot att förändra, bygga om eller bygga ut den anlagda uteplatsen i samtliga våra nyproduktioner. Detta gäller följande adresser:

    Det är helt okej att ex. plantera i krukor.

    Hör gärna av dig om du har någon ytterligare fråga.

    Ha en bra dag!

    Charlotte
  • Frågan som vederbörande ställde var att sätta upp staket runt en redan befintlig uteplats. Så staket får man inte sätta upp runt den angivna uteplatsen inte heller plantera en häck? Enbart ha blommor i stora krukor? Har jag fattat saken rätt?
    Kersti Dtröm
  • Hej Kersti,

    Det är korrekt uppfattat att staket eller häck inte får uppföras.

    Ha en bra dag!
    Charlotte