Det finaste ett företag kan ha!
För oss hänger försäkringar och hälsa ihop. Medarbetare som är både trygga och friska är grunden för att kunna prestera och nå framgång, både som företag och som medarbetare. För när medarbetarna mår bra går också företaget bra. Läs mer om vår metod för Hållbara medarbetare här på vår hemsida.
Fysioterapi via VR-teknologi!
Nu kan vi erbjuda hjälp med smärttillstånd i nacke och huvud med VR-teknologi. Det är en ny vårdform för våra försäkrade som har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess. Läs mer om vårt nya samarbete med vårdgivaren Curest.
Bärbart EKG mäter hjärtrytmen hos våra försäkrade – var de än är
Läs mer om vårt nya samarbete med Medbeat.
Digitala kliniker är en självklar del
Aleris Sömnapné, Blodtrycksdoktorn, Gynmottagningen Ester Care, Migränhjälpen och Joint Academy är några av de digitala vårdgivare som vi har avtal med. Oavsett om du som försäkrad söker vård via vår app eller kontaktar oss via telefon, behöver du inte fundera på om besvären passar för digital eller fysisk vård. Vi guidar dig rätt utifrån dina medicinska behov och preferenser. Läs mer på vår hemsida om våra digitala vårdtjänster.
Euro Accident fick förnyad rating av AM Best
Kreditratinginstitutet AM Best har analyserat Euro Accident Livförsäkring AB och har förnyat ratingen. Vi får en Financial Strength Rating om ”A− (Excellent)” och en Long-Term Issuer Credit Rating om ”a− (Excellent)”. Utsikterna för båda är stabila. Läs kommentaren från Euro Accidents VD Fredrik Bergström.
Vi vinner igen!
För åttonde året i rad tar vi hem utmärkelsen ”Förmedlarnas val” i Origo Groups årliga förmedlarundersökning inom livförsäkring. Euro Accident är också det livförsäkringsbolag flest försäkringsförmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande, privatvårdserbjudande och gruppförsäkringserbjudande. Läs pressmeddelandet från Origo Group
Löpande kvalitetsmätningar
På Euro Accident arbetar vi kontinuerligt med att förbättra kundservicen. Som ett led i detta genomför vi kvalitetsmätningar. Under 2023 valde nästan 20 000 kunder, förmedlare och samarbetspartners att betygsätta den service vi ger via telefon. Läs om undersökningen på vår hemsida.
Viktigt att identifiera oro
Vi reagerar alla olika när vi blir oroliga. Vissa blir slutna och vill vara ifred medan andra behöver närhet för att dämpa sina oroskänslor. Trots att det kan kännas jobbigt och obehagligt med oroskänslor, är det i grunden en viktig kroppslig funktion, menar psykolog Fredrik Bengtsson på Euro Accident. Ta del av Fredriks råd.
Sök vård dygnet runt!
Allt fler upptäcker hur enkelt det är att söka vård via vår mobilapp - dygnet runt. Läs här hur du söker vård via Euro Accidents app
Vårt hållbarhetsarbete
Att tänka långsiktigt är en viktig del i Euro Accidents strategier. Läs här om vårt hållbarhetsarbete.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident (1:16 minuter lång).
Tack för din fråga,
Från och med 2022-03-01 börjar vi betala ut ersättning genom Swedbanks utbetalningssystem (SUS) och deras kontoregister för att vara säkra på att ersättningen når rätt mottagare. Du kan fortfarande ha ditt bankkonto hos en annan bank än Swedbank och du behöver inte vara eller bli kund hos Swedbank.
För att få utbetalningen från oss till ditt bankkonto framöver behöver du registrera ditt bankkontonummer i Swedbanks kontoregister. Det gör du enkelt och kostnadsfritt med ditt BankID på swedbank.se/kontoregister.
- Kontoregistret används även av andra företag, kommuner och myndigheter, vilket innebär att ditt bankkontonummer redan kan vara registrerat. Vet du om att du har anmält ditt konto behöver du inte göra något.
- Om du byter bank och vill ha pengarna till ett nytt bankkonto måste du anmäla ditt nya kontonummer till kontoregistret.
- Om du inte har registrerat dig innan 2022-03-01 får du istället en avi med posten som du löser in gratis via Swedbanks webbplats in på ditt konto eller mot avgift i vissa butiker.
Här ser du Swedbanks instruktioner för hur du löser in en avi online.Bästa hälsningar
Kan du utveckla din fråga och även skriva vilken försäkring den gäller?
Om du inte vet vad den heter kan du logga in på Mina sidor på vår hemsida och hitta informationen där.
Ring till vår Kundservice om du inte har möjlighet att logga in. Telefonnumret är: 077–440 00 10. Våra öppettider
Stort tack på förhand!
På återhörande!
Bästa hälsningar