Ingår det diagnosersättning i Sjuk- och olycksfallsförsäkringen?

Ingår det diagnoserättning i försäkringen

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Ja, i Sjuk- och olycksfallsförsäkringen ingår ersättning med ett engångsbelopp motsvarande 1 prisbasbelopp vid följande sjukdomar:
    • Malign cancer
    • ALS
    • Parkinsons sjukdom
    • Alzheimers sjukdom
    Välkommen åter om du har fler frågor!

    Vänliga hälsningar
    Sofie Skadereglering
  • Hej! Vad gäller när man amputerat vänster underben? Skandia hade med det som diagnos. Vad gäller hos er?
    Helen
  • Hejsan,

    Nej, vi betalar inte ut diagnosersättning vid amputation. Däremot tar vi ställning till det medicinska handikappet enligt Svensk Försäkrings tabellverk.

    Ring oss gärna på telefonnummer: 0771–10 50 13 så kan vi förklara mer detaljerat hur det fungerar. Våra öppettider

    Bästa hälsningar
    Helene Kundservice

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.