Kan ni hjälpa till vid hängande ögonlock om man har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess silver?

Hej, jag har besvär av att mina ögonlock har börjat hänga ner och trycker in ögonfransarna i ögonen samt att jag måste anstränga mig mer med följd av huvudvärk. Kan jag nyttja min försäkring hos er för åtgärd av detta?
Jag har Euroaccident silver idag som försäkringsnivå.

Kommentarer

  • Hejsan,

    Tack för att du hör av dig till Fråga oss!

    Ja, vi kan i många fall hjälpa till vid hängande ögonlock (ptos) om det är medicinskt motiverat och ett ersättningsberättigat ärende finns.

    Du kan anmäla ärendet via Euro Accidents app. Läs här hur du söker vård via appen.

    Ring på telefonnummer: 0771–10 50 10 om du inte kan eller vill använda vår app. Våra öppettider.

    Sök akut vård om dina symtom är akuta. Akutsjukvård ingår inte i Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess. Däremot kan vi i många fall ersätta patientavgifter i offentlig vård upp till högkostnadsskyddet.

    Med vänlig hälsning
    Helene Kundservice

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.