Uthyrningspolicy

Ernst Rosén vill bidra till att skapa trivsamma, attraktiva och trygga bostadsområden med nöjda hyresgäster och vi arbetar därför efter en gemensam uthyrningspolicy. Vi eftersträvar en blandad sammansättning av hyresgäster, det vill säga en variation av olika åldrar, studerande, arbetande, barnfamiljer, pensionärer och ensamhushåll.

Vi vill vid varje uthyrning erbjuda den mest lämpliga lägenheten gällande lägenhetens storlek, läge och utrustning och vi strävar efter långsiktiga relationer med våra hyresgäster.

Läs hela vår Uthyrningspolicy här

Är du intresserad av lägenhet hos oss så kan du registrera dig och söka hyreslägenheter vi annonserar via vår samarbetspartner HomeQ.
Vi är glada att många söker våra lägenheter. Har du frågor så besvarar vi dem om du blir erbjuden visning, vi kan tyvärr inte besvara frågor från alla sökande. Tänk på att ha godkända handlingar uppladdade på HomeQ så du hamnar på godkända sökande.

Vi önskar dig lycka till lägenhetssökandet!

Ernst Rosén

Kommentarer

  • Hej! Jag har sökt en lägenhet på Danska vägen via homeque. Jag försökte lägga till min framtida sambo som medsökande, men det gick inte att ändra när ansökan var inskickad. Kan man göra det på något annat vis?

    Vänliga hälsningar Åsa
    Åsa
  • Hej Åsa,
    Tack för att du hör av dig!

    Vi kan inte gå in och ändra ansökningar i HomeQs portal, utan det bästa är att du vänder dig direkt till HomeQ med frågor som denna. Antingen via deras livechatt eller genom att maila på support@homeq.se

    Lycka till med bostadssökandet!

    Bästa hälsningar
    Jessica
    Ernst Rosén
  • Om jag vet att någon hyr ut svart, vad ska jag göra då?
    Nina
  • Hej!

    Om du tror att någon hyr ut sin lägenhet olovligt så får du gärna höra av dig till oss vilken lägenhet det gäller. Alla andrahandsuthyrningar skall vara godkända av Ernst Rosén.

    Bästa hälsningar

    Agneta

  • Hej, Jag är superintresserad av att söka lägenhet på Danska Vägen men varje lägenhet som läggs ut på Homeq som är era är korttidskontrakt, varför detta?
    Kristin
  • Hej Kristin
    Vi annonserar både korttidskontrakt och vanliga förstahandskontrakt. Korttidskontrakt är i de hus där vi planera att göra en stamrenovering inom 4 år. Hyrestiden kan vara allt från några månader till max 4 år beroende på när vi startar renoveringen i just det huset.

    Välkommen att söka de lägenheter som passar ditt behov bäst!

    Agneta

    Ernst Rosén
  • Tack för info! Kan man inte flytta ut under den perioden som man utför stamrenoveringen och sen flytta in igen när det är färdigt?
    Kristin
  • Hej igen,

    Tyvärr kan man inte tillfälligt flytta ut under renoveringsperioden om du har ett korttidskontrakt. Då upphör avtalet. Men sök gärna de lägenheter som kommer ut när de är nyrenoverade.
    Ernst Rosén
  • Hej! Vad händer om inkomsten är en eller två procent under kravet på tre gånger hyran? Alltså det gäller bara några hundralappar. Har man fortfarande en chans? Gör det skillnad om man har borgensman i den situationen?
    Emma
  • Hej Emma!

    Vad bra att du är observant med att uppfylla kraven på 3 gånger hyran. Även om det bara gäller några hundralappar så behöver man uppfylla detta. Du kan stämma av med HomeQ om du vill men en borgensman gör skillnad som kan garantera det sista beloppet så du uppfyller kraven.

    Lycka till i ditt sökande!

    Agneta
  • Hejsan,
    Jag är jätte intresserad av lägenheterna på Jungmansgatan i Göteborg. Tyvärr har jag inte haft lyckan att få någon trots slumpmässigt val. Är även intresserad av de nyproducerade lägenheterna men även här fick jag svara att alla är uthyrda, men ändå finns annons kvar på HomeQ (har även skrivit till dom). Är det så att det finns kvar hur gör jag för att anmäla mig igen? Finns ingen "intresseanmälan" kvar.
    Camilla
  • Hej Camilla,
    Vad kul att du är intresserad av lägenheterna vi annonserar på HomeQ. Det är många som är intresserade så det är bara fortsätta att söka de lägenheter du vill. Ibland ligger annonsen kvar tills dess avtal är skrivet med ny hyresgäst.

    Lycka till i sökandet!
    Agneta
  • Hej! Har man en hög chans att få en lägenhet om man har många dagar på homeq och har minst 3ggr hyran? Jag jobbar extra och pluggar. Innebär det att de med fast anställning har högre chans att få en lägenhet eller har jag lika stor chans? Min fråga är alltså om ni också går på typ av anställning när ni kollar på ev. hyresgäster.
    Alice
  • Hej Alice

    Om det inte står att vi tillämpar köpoäng så spelar det ingen roll hur många poänd du har. Uppfyller du kraven för vår uthyrningspolicy, där en del är att klara 3 ggr hyran så har du chans till de lägenheter vi annonserar. Det är många som söker varje lägenhet så det är bara att fortsätta att söka så kanske vi eller någon annan hyresvärd har möjlighet att hjälpa dig framöver.

    Lycka till!

    Agneta
  • Hej. Har lämnat intresseanmälan på 4 rum och kök på Jungmansgatan som ni har ute nu. Det står inflytt 1 oktober i annonsen?
    med vänlig hälsning
    Michaela
    Michaela Erke
  • Hej Michaela

    Vad bra att du är uppmärksam, inne i annonsen så står det tillträde 1 november. Tyvärr så blir det lite tokigt när vi lägger upp annonser under nyproduktion, för då blir det utifrån den första annonsen vi la ut på HomeQ

    Vi skall försöka ändra det framöver.

    Bästa hälsningar
    Agneta
  • Jag har sökt era lägenheter genom homeq länge, men kommer aldrig vidare. Jag är halvfinsk och hade därför studiebidrag/inkomst från Finland, vilket gör att mitt registerutdrag är nollat/lågt. Sedan examen i år har jag en tillsvidareanställning, men det syns inte i utdraget äb. Påverkar detta mina chanser att gå vidare i en uthyrningsprocess?
    Petra
  • Hej Petra

    Du behöver ha godkända handlingar så att du hamnar bland godkända sökande. Detta får du i så fall stämma av med HomeQ.

    Vi är glada att många söker våra lägenheter. Har du frågor så besvarar vi dem om du blir erbjuden visning. Tänk på att ha godkända handlingar uppladdade på HomeQ så du hamnar på godkända sökande.

    Vi önskar dig lycka till lägenhetssökandet!
    Agneta