Utflytt/återställande

Hej,
Jag ska flytta och har monterat ner min tv som var monterad på väggen. Väggfästena har av naturliga skäl inneburit hål i väggen. Tv:n har dock orsakat att väggen blivit missfärgad. Och listen/kabelkanal till kabeln gjorde att en bit färg lossnade när jag tog bort listen

Jag undrar om jag behöver måla om hela väggen, eller bara spackla och slipa hålen (återställa borrhålen som anges i avflyttningsfoldern). Om det behövs målas om, har ni några tips på målare eller nån avgift man kan betala som tillägg på sista fakturan i stället för att anlita egen hantverkare/målare?

Elias

Kommentarer

  • Hej Elias,

    Tack för att du hör av dig och ordnar det fint inför att du skall flytta ut.
    Blir det många hål eller missfärgat när du monterar ner exempelvis Tv eller hylla så behöver du återställa väggen så det ser snyggt ut. I ditt fall låter det som om du behöver måla väggen.

    Beroende på hur länge sedan det var lägenheten var renoverad så vill vi att den återställs om det bara har gått ett par år. Vi kan rekommendera en firma vi brukar anlita, hör i så fall av dig till support@ernstrosen.se så förmedlar vi den kontakten, och du betalar fakturan direkt till firman.

    Tack för att du gör det fint till nästa hyresgäst som flyttar in och lycka till med flytten.
    Agneta