Uppsägning av hyresavtal - Säga upp egen del i avtalet

Jag och min nuvarande sambo står båda två på hyresavtalet. Jag hyresgäst 1 vill säga upp mitt avtal för lägenheten. Hur fyller jag i blanketten och behöver min nuvarande sambo  hyresgäst 2 fylla i något för hon ska bo kvar? Hoppas ni förstår min fråga?
Martin

Kommentarer

  • Hej Martin
    När du vill säga upp din del i avtalet, en så kallad deluppsägning, så kan du maila följande till support@ernstrosen.se:

    Cc/kopiera in er båda i samma mail med nedan uppgifter så mailar vi över ett e-avtal för del i uppsägning till er båda som ni signerar med bank-id.

    Adress:

    Kvarvarande hyresgäst:
    För- och efternamn
    Mailadress
    Mobilnr

    Hyresgäst som vill säga upp sin del
    För- och efternamn
    Mailadress
    Mobilnr
    Ny bostadsadress,
    Postnr + ort

    Har ni autogiro/e-faktura så får det sökas på nytt om det blir ny avimottagare vi er internetbank.
    Då ändrar vi också namn på porttelefon mm.
    Har ni fler frågor så kontakta oss gärna på 031-80 60 80.

    Hälsningar Agneta

    Agneta
  • Hej!
    Ok bra då vet jag. Men det blir först nästa månad jag mailar in de uppgifterna då det är 3 månaders uppsägningstid. Men kanske bra att fråga hur jag gör med min garage plats som också ska sägas upp i samband med att jag flyttar ut och när jag fått bekräftelse på att jag fått en ny p-plats vid min nya bostad i Frölunda. Behöver jag fylla i några riktiga dokument i så fall var god sänd dessa till mig på Vegagatan.

    Med vänliga hälsningar
    Martin
  • Hej

    Vill du säga upp din parkering så kan du göra det via denna länk uppsägning parkering

    Hälsningar
    Agneta