Tak till cykelställ

Hej!
Jag bor på mejerigatan och undrar hur jag kan gå till väga för att lämna in ett förslag för ett tak till cykelställena utomhus?

Min cykel har rostat sönder i Göteborgs regn men det är tyvärr både trångt och knöligt att ta sig in i cykelrummet. Tror att många av oss boende verkligen hade uppskattat tak till cykelställen utanför byggnaden!

Att investera i cyklande gynnar även hållbarheten för det växande området på Kallebäck då biltrafiken kommer att bli mer omfattande när fler flyttar in i de nya husen - något som man givetvis vill undvika. Det skulle också göra det mer värt för oss privatpersoner att investera i en bra cykel om man vet att den kommer kunna hålla längre.

Tack på förhand
Lotta

Kommentarer

  • Hej Lotta,
    Tack för att du hör av dig till oss!
    Vi har för närvarande inga planer på att montera tak på cykelställen på utsidan. Det finns cykelrum i anslutning till entrén på Mejerigatan 18 men också på baksidan i det gamla återvinningsrummet.
    Kontakta gärna Tobias på Boendeservice, 031- 81 44 19 om du önskar visning av cykelrummen.

    Önskar dig en fin dag!
    Pernilla