Skriva till min make på kontraktet?

Hej,
Jag vill skriva till min man på mitt kontrakt. Kan jag göra det?

Ernst Rosén

Kommentarer

  • Hej,
    Tack för din fråga!
    När du redan har ett befintligt hyresavtal hos oss kan du inte skriva till en ny person i avtalet. Vi skriver inte in någon i befintliga kontrakt.

    Däremot har make/maka rätt att ta över avtalet, om ni varit gifta, och den ene avlider. Så din make är i det här fallet skyddad av juridiken, utan att stå på kontraktet.

     Vänliga hälsningar
    Pernilla