Rökning

Är rökning förbjudet på balkongen? Ni skriver att man få inte röka i lägenheten, inomhus och i allmänna utrymmen. Anses balkongen att vara ett allmänt utrymme?
Katarina

Kommentarer

  • Hej,
    Tack för att du hör av dig till oss!
    Balkongen räknas som en del av lägenheten och omfattas inte av rökförbudet, men det är viktigt att visa hänsyn till grannarna så att man inte stör i onödan.

    Önskar dig en fin dag!
    Pernilla
  • Hej!
    I det senaste utskicket, maj 2023, skriver ni att nytecknade avtal från 2022 har rökning förbjuden i lägenheter och på balkonger.
    Ovan svarar ni att det är tillåtet att röka i lägenheter och på balkonger, om det inte stör.
    Vad är det som egentligen gäller?
    Här står ord mot ord.

    Bengt
  • Hej Bengt

    Tack för att du hör av dig så vi kan förtydliga svaret.

    Alla som har nya hyresavtal tecknade från och med 2022 tillåts inte rökning på balkongen.
    Men som alltid gäller det att ömsesidigt försöka visa hänsyn till grannar.

    Vänliga hälsningar
    Agneta