Rökförbjud eller inte.

Hej!
Jag läste nu Ernst Roséns tidning som heter "Hemma Hos" och blev förvirrad av vad det står (på första sidan).
Det står i ena kolmuln "rök helst inte på balkongen..." och andra "rökförbud"...
Vi har en granne (kan vara flera) som bor under oss och har rökt ganska mycket därför vill jag veta en tydlig regler från er. Jag tycker "rök helst inte" uttrycket är för svag för att vara regler.

Efter jag skrev ovan läste jag att andra hade också undrat hur det är, så nu vet jag att det inte gäller "rökförbjud" för alla hyresgäster.
Hur ska jag gå till väga om vi känner att våra grannar inte tar hänsyn?

Tack!

Lena

Kommentarer

  • Hej Lena

    Tack för att du hör av dig så vi kan förtydliga svaret.
    Alla som har nya hyresavtal tecknade från och med 2022 tillåts inte rökning på balkongen.

    Men som alltid gäller det att ömsesidigt försöka visa hänsyn till grannar. Prata gärna med varandra och försök komma överens även om det ibland kan vara svårt när båda tycker olika .

    Bästa hälsningar!

    Agneta