Kärl för matavfall i det nya miljöhuset på Jungmansgatan 31-33

Hejsan!
Jag gillar verkligen det nya miljöhuset på Jungmansgatan 31-33, men jag saknar kärl för matavfall. Är detta något ni funderar på att erbjuda oss hyresgäster? Det hade gjort mig glad att inte längre behöva slänga matsvinn i brännbart avfall, utan att matsvinnet från huset istället omvandlas till biogas och biogödsel (cirkulärt tänk!).

Med vänliga hälsningar
Mimmi

Kommentarer

  • Hej Mimmi

    Det gläder oss att du gillar det nya miljöhuset på Jungmansgatan 31-33. I nuläget har vi inte beslutat om att ha kärl för matavfall men vi ser alltid över hur vi kan förbättra i våra fastigheter.

    Vi återkommer till er hyresgäster om det blir nya besked om detta.
    Tack för att du sorterar så mycket som du har möjlighet till.

    Ha det så bra!
    Agneta