Jag vill gå över till e-faktura, hur gör jag?

Här ser du hur du enkelt kan ansluta dig till e-faktura.
Ernst Rosén

Kommentarer

  • Du kan ansluta dig till e-faktura om du hyr bostad, lokal eller garageplats hos Ernst Rosén. Ett enkelt sätt för att få en elektronisk faktura skickad direkt till din internetbank. Du ansöker om detta via din internetbank.

    Så här gör du:
    • Logga in på din internetbank.
    • Fyll i en ansökan om att ansluta dig till e-faktura. Sök på Ernst. Följ instruktionerna och skriv in ditt kontraktsnummer (t.ex.: 6212-xxxxx-xx). Du hittar ditt nummer på ditt avtal högst upp till höger eller på din hyresavi under specifikation.
    • Om du har fler avtal behöver du ansluta dem var för sig till e-faktura.
    • Vi skickar ut e-fakturor kvartalsvis vid avisering (fyra gånger varje år).
    • Betala din hyra som vanligt tills du ser e-fakturan i din internetbank. Det dröjer till nästa avisering.
    • Om du inte längre vill ha e-fakturor från oss avslutar du det i din internetbank.
    • Har du autogiro idag och ansöker om e-faktura behöver du avsluta autogirot så inte hyran dras dubbelt. Avvakta med att avsluta ditt autogiro tills dess du ser att du får nya e-fakturor som aviseras vid varje nytt kvartal. Exempelvis om du ansöker om e-faktura i februari så kommer du få hyresavier som e-faktura i mitten på mars avseende hyran för april-juni. När du ser att dessa har kommit som e-faktura kan du avsluta ditt autogiro.
    • Om du byter avtal så behöver du ansöka om en e-faktura för det nya avtalet.
    Ernst Rosén
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.