Hyra lägenhet innan anställning påbörjas

Hej,
Jag har fått en anställning på ett företag i Göteborg, denna påbörjas 21/8-23 och jag behöver därför en lägenhet i Göteborg då jag för närvarande bor i Jönköping. Fram till juni går jag i skolan och har CSN som inkomst men eftersom jag ju ska jobba i Göteborg hade jag gärna viljat att ni räknar med lönen från mitt kommande jobb, och inte mitt nuvarande studiemedel när jag kontrolleras mot era inkomstkrav. På HomeQ är det enda alternativet att vänta med att söka till 3 månader innan anställning påbörjas enligt anställningsavtal, vilket inte går i min situation.

Därför undrar jag nu, är det möjligt att på något sätt bli kontrollerad mot era komstkrav med min framtida lön, och inte mitt nuvarande CSN?

Vänliga hälsningar,
Fanny

Kommentarer

  • Hej Fanny,

    Kul att du skall flytta till Göteborg. Vi kan tyvärr inte göra undantag och kontrollera inkomstkraven då det är HomeQ som gör detta för oss. Och då blir det som HomeQ rekommenderar att vänta att söka tills 3 månader innan ditt anställningsavtal börjar gälla.

    Hoppas ändå att du kommer hitta något bra ställe att bo på när du flyttar till Göteborg.

    Lycka till!
    Agneta