Hyra en lägenhet av er och samtidigt äga en bostadsrätt

Hej,

Jag har en liten fundering🙂 Jag är registrerad på HomeQ och söker en lägenhet att hyra i Göteborg. Min fundering är om det är okej enligt er policy att äga en bostadsrätt i Stockholm och samtidigt hyra en lägenhet av er i Göteborg? Det är nämligen så att jag har flyttat från Stockholm till Göteborg men jag har fortfarande kvar mitt jobb i Stockholm så jag pendlar några dagar i månaden till Stockholm resten jobbar jag hemifrån i Göteborg. Så de dagarna (ungefär 4 dagar i månaden) jag är i Stockholm är tanken att jag bor i min bostadsrätt och resten av tiden i en lägenhet som jag söker här i Göteborg.

Allt gott, Linda
Linda

Kommentarer

  • Hej Linda
    Tack för din fråga. Som hyresgäst hos oss kan du bara stå på ett avtal, så det är inte ok att även ha en bostadsrätt.

    Ha det så bra!
    Agneta