Hur ändrar jag autogiro?

Hej!

Jag undrar hur man går tillväga om man behöver ändra banknumret som autogirot dras ifrån.

I dagsläget dras det från min bank men hädanefter ska hyran dras från den andra personen i hushållet.

Tack på förhand,

Med vänlig hälsning,
Amanda

Kommentarer

  • Hej Amanda!

    Om autogirot skall dras från annan person i hushållet än nuvarande så behöver vi ändra avimottagare. Maila oss på hyra@ernstrosen.se vem det är som skall vara avimottagare istället, förutsatt att den personen också är skriven på avtalet.
    Efter detta är klart så kan ny ansökan göras via internetbanken

    Vi aviserar kvartalsvis vilket innebär att om ansökan görs en månad innan nytt kvartal så kommer det att gälla när vi skickar ut nya avier. Tänk på att betala hyrorna manuellt tills ni ser att autogirot går igenom.

    Trevlig sommar!

    Agneta