Villkor bundet avtal fast pris 3 år

Finns det lag/branschöverenskommelse eller liknande som säger att ett elavtal som är bundet på tre år får omförhandlas en gång under bindningstiden mot en administrativ kostnad? Eller är det
ett villkor hos en enskilt elbolag? Eller känner ni igen att det förekommer generellthos fler elbolag?
Karin Andersson

Kommentarer

  • Hej Karin,

    Tack för ditt inlägg.

    För avtalsrättsliga frågor rekommenderar jag att du kontaktar Konsumenternas Energimarknadsbyrå för vägledning.

    Vi känner inte till att den här sortens villkor är vanliga i elhandelsavtal men det kan förstås förekomma utan vår kännedom.

    Med vänlig hälsning,
    Sanna Westman Carling Energimarknadsinspektionen