Vildsvin (och andra djur)

Hej!
Undrar om ni har någon uppfattning om hur många vildsvin eller älgar det finns i Änggårdsbergen? Var på en promenad där idag (plockade svamp med min hund) och såg ett vildsvin i närheten av ingången från Sahlgrenska. Jag skrek/ropade högt, viftade med armarna och vi sprang åt motsatt håll (som jag hört att man ska göra). Riktigt otäckt var det så därför undrar jag om hur det ligger till i år och om det är något som åtgärdas på något vis.
Hunden och jag

Kommentarer

  • Hej,

    Det vi inte men är mycket tacksam att du berättade att du såg ett vildsvin.
    Du kan kontakta Västkuststiftelsen som har skötselansvar för Änggårdens naturreservat
    Agneta Green