Växter i dagvattendammar

Hej jag jobbar på Gbg stad kretslopp och vatten med dagvattendammar och driften med dessa.
Jag är på jakt efter kunskap gärna en kurs eller två om växtligheten i dammar, vilka växer finns naturligt och vilka är invasiva hur tar man hand om dessa växter etc.
Är detta något ni på botaniska kan hjälpa mig med eller möjligtvis vet vart jag ska vända mig?

Fridens liljor/ Simon och Björn

Kommentarer

  • Hej!
    Vi har inga kurser inom detta område men kolla med SLU Movium. Dom kan ha utbildningar eller hänvisa vidare.
    Lycka till!
    Anna-Carin Ek Trädgårdsmästare - hortikultur