Växten slide

Hej.

Kan ni hjälpa mig med vad detta är för växt, vi har kommit så långt att det är en slide av något slag men ingen vi frågat kan säga med säkerhet.
den kommer upp lite var stans i vår trädgård så vore bra att även få veta hur man tar bort den och hur man ska hantera växtresterna
Mvh
Peter.

Peter Johansson

Kommentarer

  • Hej Peter,
    Det ser helt klart ut som parkslide, Reynoutria japonica. Se Naturvårdsverkets sida för uppdaterad information om status och hur den bör hanteras.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent