Vad är det för växt

Fick denna krukväxt i present. Blomsteraffären som sålde den visste inte vad det var. Någon slags kalla? Nu ”blommar den också:

Kommentarer

  • Hej Raija,
    vilken fin planta! Jovisst är det en kallaväxt, från bilden tycker jag att det ser ut som en Anthurium jenmanii eller en sort av den arten. Det finns ungefär 1000 arter av Anthurium (och många sorter i handeln) som naturligt växer i tropiska delarna av Nord- och Sydamerika.

    Med vänlig hälsning,
    Åsa Krüger
    Botanist
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent