Rododendron

Har en stor rododendron buske i vår trädgård som har en hel del vissna blomknoppar o vissna grenar. Vad behöver den? Beskäras eller annat?
Maria Lilja

Kommentarer

  • Hej! Du kan ta bort de grenar som ser döda ut.

    I övrigt rekommenderar vi att du kontaktar FOR (Fritidsodlingens riksorganisation) för bästa hjälp. De har mycket god kunskap om sjukdomar och skadeangrepp. Deras rådgivning hittar du via denna länk: www.for.se/tradgardsradgivning

    Vänliga hälsningar
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent