naverlönnhäck

Hej,  planterade en näverhäck i höstas har fått info. att klippa ner den i juni till 40cm. Nu har den fått nya skott på 50-60 cm kommer den att bli för gles om jag klipper vid ca 50-60 cm?
Tacksam för svar .   Mvh  ulla landt

Kommentarer

  • De nya skotten som kommer bör toppas efter ca 20-30 cm - vilket gör att man får kanske putsa sin häck vid flera tillfällen under en säsong, vilket kommer att belönas med en tät och stadig häck som inte riskerar att falla sönder vid exempelvis blötsnö