Hund

Ni är den enda botaniska trädgården som inte hund i koppel får komma in . Stockolm Begianska,Uppsala, Sofiero, Julita,Fredriksdal mfl
Barn springer mer på ett svårkontrollerat sätt vilket är större risk för växter, så för oss är det obegripligt förbud. Så vi besöker inte Göteborg överhuvud taget

Kommentarer

  • Hej Göran,

    Tack för din synpunkt. Det finns också en hel del trädgårdar där man inte får ha hund. Du hittar anledningen till vårt förbud på hemsida och i tidigare inlägg här.

    Vänliga hälsningar,
    Agneta Green
  • Ett obegripligt förbud att inte få ta med sin hund till Er fina trädgård, de flesta hundägare och växtälskare är mycket ansvarsfulla människor som förstår och tar stor hänsyn till omgivning och andra medmänniskor så att inte den egna hunden förorsakar någon skada. Det känns väldigt exkluderande att portförbjuda oss djur och naturälskande. Ingen bra policy, vänligen se över detta förbud. Med vänlig hälsning Lena Göransson
  • Hej,

    Vi har noterat din synpunkt.

    Med vänlig hälsning, Agneta green
  • Håller med! Inga problem att reglera och skydda ömtåliga plantor genom koppeltvång samt förbud på att låta hundar kissa/bajsa vid rabatterna. Självklart plockar man upp! Det gör t.om. de flesta hundägare även i skogen (inte kul att trampa i för någon och är det någon som rör sig mycket i skog och mark är det hundägare). Knepig reglering generellt då t.ex. katter får gå lösa hur som helst och kissa, bajsa, gräva där de behagar...
  • Hej,

    Vi tackar även för din synpunkt.